Ruters billet-app en succes efter få dage – PayEx står bag betalingen

2013-02-28 03:44

Etter bare to dage havde app'en overgået målsætningen, da 20.000 havde downloadet Ruters nye app til enkeltbilletter, RuterBillett. Allerede på anden dag blev der indløst over 2000 billetter. Dette er tal, som PayEx har fået lov til at offentliggøre af Ruter. Betalingsleverandøren PayEx, som også er leverandør af betalingen for NSB's billet-app, står for betalingen i den nye RuterBillett-app. Rejsende til Ruter kan vælge enten at downloade en app og betale med kreditkort eller modtage billetter direkte på telefonen.

Mandag den 17. december blev Ruters app RuterBillett frigivet, og flere tusinde har allerede benyttet sig af tjenesten.

PayEx har i en årrække leveret betalingsløsninger til betaling med og mobiltelefonen, men det er især nu med alle de "smarte telefoner" derude, at markedet for betaling med mobiltelefon virkelig åbner sig. 2013 bliver sandsynligvis året, hvor vi vænner os til at betale, når og hvor vi vil, og kun ved hjælp af mobiltelefonen, specielt for billetter og medieindhold. Dette ses ud fra de planer, som vores kunder og samarbejdspartnere fremlægger. Ud over NSB og Ruter i Norge har vi også netop indgået et samarbejde med Stockholms Lokaltrafikk (SL). Jeg skal også nævne, at vi leverer betalingsløsninger til flere af de store aktører og leverandører i mediebranchen i Norge og Norden. Det, der især er glædeligt ved at levere betalingsløsninger til kunder som NSB og Diamonds, er, at deres succes beviser, at det faktisk er noget, slutbrugerne ønsker, og at de kan glæde sig over en enklere hverdag. Dette er en fin belønning for alle hos PayEx efter flere år med store investeringer og hårdt arbejde for at levere gode og stabile betalingsløsninger, siger Øystein J. Barra, Regional Sales Manager i PayEx.

Læs mere om Ruters app og løsning: http://ruter.no/no/billetter/mobilbillett/

NSB's app også en succes

Som PayEx har oplyst tidligere i år leverer vi også betalingen, der ligger bag NSB's app til køb og betaling af billetter. Dette kan også anses som en succes. Efter to måneder havde halvdelen af NSB's sæsonkortbrugere, 280.000 personer, erstattet deres rejsekort med billet-app'en.

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte:

Øystein J. Barra, Regional Sales Manager for PayEx,
+47 47 48 36 79oyb@payex.com